Opis 4. Kaczawskiego Jarmarku Wielkanocnego

Paszowice i Radogost 398 m (n.p.m.)

17 kwietnia 2011 Niedziela Palmowa

Trasa: 10.00 Legnica Piekary - Warmątowice Sienkiewiczowskie - Jawor - Paszowice - Kłonice 13.50 ; 34 km - Radogost 398 m (n.p.m.) - Paszowice - Jawor - Przybyłowice - Legnica Piekary 18.00; 68 km.

Osoby: Halina, Dana, Grażyna, Przemek, Staszek i Heniek.

Jadąc rowerami na zbiórkę na most Bielański w Legnicy spotkaliśmy Kol. Przemka, który jechał do domu w Jeleniej Górze, więc do Paszowic pojechaliśmy razem. W Warmątowicach Sienkiewiczowskich zauważyliśmy, że pałac po von Olszewskich, którzy notabene przekazali spadek H. Sienkiewiczowi, jest świeżo odmalowany na biało-czerwono.

11.45 Jawor; 25  km, maks. prędkość 36,9 km/godz, średnia 16,5 km/godz, czas na siodełku 1,32 min, temperatura 20,4 stopnie C, pochmurno, siła wiatru 7 km/godz południowo-zachodni.

Jak zwykle zatrzymaliśmy się w Barze pod Zamkiem na kawę. Przez zimę zaszły zmiany. W przyziemiu uruchomiono bilard.

Ludzie:

12.35 Paszowice Gminny Ośrodek Kultury. Czego nie było na Jarmarku ? Grzyby boczniaki, ryby, kwiaty, ciasta, babki, ikony, rzeźby z drewna...i Radio Plus Legnica.

Folklor:

13.10 Spotkaliśmy Kol. Danę, i podjechaliśmy do sąsiedniej wsi tj. do Kłonic aby odwiedzić Radogost 398 m (n.p.m.) z wieżą widokową.

13.50 Kłonice; 34 km. Przerwa na odpoczynek i zwiedzanie.

Przyroda:

15.10 Opuściliśmy malownicze miejsce i pojechaliśmy na Jawor. Dana odbiła w kierunku Piotrowic i dalej pojechaliśmy w czwórkę do Jawora, gdzie Kol. Grażyna poprowadziła nas przez stary park miejski dawniej nazywany imieniem Brunona Fuchsa, przedwojennego donatora. W Jaworze przejechaliśmy obok byłego kościoła i klasztoru beginek i obok Muzeum Regionalne, dawny zespół klasztorny bernardynów, przez Rynek (wreszcie wyremontowany) i polecieliśmy standardową trasą nad zalewem Słup. Bliżej domu wyszło słońce.

18.00 Legnica Piekary; 68 km, max. prędkość 36,9 km/godz, średnia z całego dnia 15,9 km/godz, czas jazdy 4 godz i 20 min, temperatura 17,4 stopnie C.

To był miły dzień.

Halina Bierwiaczonek

PS. Paszowice. Galeria IV Jarmarku Wielkanocnego-2011.